b_200_200_16777215_0_0_images_1398_980403-02.jpg

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر؛ سومین همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر با هدف آموزش و اگاه سازی جامعه کارگری منطقه با حضور چند تن از مسئولین منطقه ای برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو تبریز ؛ فرماندار شهرستان اسکو ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این همایش و برپایی نمایشگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ایران خودرو تبریز بیان کرد: 22 درصد جامعه کارگری کشور از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر رنج می برند که خوشبختانه بیش از 97 درصد صنایع منطقه در سلامت کامل هستند.

رضی منش یکی از شاخصه های مهم توسعه پایدار را میزان تولید یک کشور عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی سالم، پویا و توانمند مهمترین لازمه تولید و بزرگترین سرمایه یک کشور بشمار می رود که با اگاه سازی صحیح و آموزش مداوم موجب رونق و رشد تولید خواهد شد.
وی تصریح کرد: مهمترین هدف دشمن نشانه روی بر روی نیروی انسانی علی الخصوص جامعه کارگری بوده که در صورت تحقق اهداف شوم این نظام سلطه، انحطاط جوانان خلاق و ارزشمند را در پی خواهد داشت و موجبات از بین رفتن کانون خانواده را فراهم خواهد ساخت.
فرماندار اسکو گفت: موضوع استفاده از مواد مخدر و انواع روان گردان ها مختص به کشور ما نیست و دنیا با چالش پیش رو همواره مواجه بوده، چنانچه  بلای خانمان سوز اکثر مردم بخصوص جوانان برومند میهن عزیز شده است.
رضی منش به دلایل افزایش تقاضای استفاده از مواد مخدر طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تنوع زیاد انواع مواد مخدر صنعتی، روان گردان ها و داروهای خاص و همچنین گردش مالی بسیار بالای این مواد در کشور موجبات افزایش تقاضا برای استفاده مدوام در چند سال اخیر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان میدهد بیش از 850نوع مخدر صنعتی و انواع روان گردان ها در دنیا شناسایی شده است و نکته قابل توجه اینکه 85 درصد مواد مخدر دنیا در کشور افغانستان تولید و به نقاط مختلف دنیا عرضه می شود.
فرماندار اسکو در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های مواد مخدر در حوزه های فردی و فرهنگی کشور پرداخت و تأکید کرد: از مهمترین خسارات ناشی ازمصرف مواد مخدر توسط فرد را می توان به: بهداشت غلط، عامل مرگ و میر، بروز سکته های قلبی و مغزی، توسعه بیماری های جنسی، جسمی و روانی اشاره کرد.همچنین در حوزه فرهنگی استفاده از مواد مخدر باورهای غلطی همچون: دوری از اضطراب در فصول امتحانی، افزایش توان یادگیری در کنکور، تناسب اندام به دلیل چاقی، لذت های پایدار و بیماری های خاص را بوجود آورده که عمدتاً در بین جوانان شیوع پیدا کرده است.
رضی منش در پایان آگاه سازی جوانان و جامعه، شفاف سازی رفتار بالاخص در کانون خانواده، برگزاری دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انگیزش افراد و ... را به عنوان روش های پیشگیری از این آسیب ها اشاره کرد و یادآور شد: یادمان نرود اعتیاد بلای خانمان سوز است.
در این همایش از خدمات و تلاش های بی شائبه ی مهندس حاجی زاد منصور، مدیرعامل مجموعه بزرگ ایران خودرو تبریز در امر برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مربوط به هفته مبارزه با مواد مخدر سال جاری و سال های گذشته توسط فرماندار شهرستان اسکو تقدیر شد.
همزمان با برگزاری این همایش، سومین نمایشگاه عکس با موضوع آموزش پیشگیری از اعتیاد  نیز در محل سالن آمفی تئاتر ایران خودرو تبریز برگزار شد.



کليه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایران خودرو تبریز می باشد.